Laborka nabízí jodometrii vitamínu C, trávení škrobů a chromatografii rostlinných barviv. Při plnění úkolů si žáci osvojí techniku titrace, základní chemickou analýzu a znalosti metabolických procesů.
Během tohoto laboratorního cvičení žáci několika způsoby otestují stabilitu vitaminu C, provedou separaci DNA z rostlinného materiálu a prozkoumají rychlost chemických reakcí.
Žáci se aktivně seznámí s nanotechnologiemi jako výzkumným a průmyslovým odvětvím, ve kterém se propojují poznatky z fyziky, chemie, biologie a materiálového inženýrství a které je v současnosti velice perspektivním oborem.
Jak dojde k výbuchu supernovy? Co všechno můžeme zjistit z konkrétního světelného spektra? Jak můžeme podomácku změřit rychlost světla? Co je to přesně stav beztíže a jak nastane? Proč je obloha přes den modrá a při západu slunce zrudne? Co je příčinou střídání ročních období? To všechno žáci zjistí prostřednictvím vlastních laboratorních aktivit.
V průběhu tohoto programu se žáci seznámí především s pojmem hustota kapaliny. Namíchají si vlastní Archimédův koktejl složený z kapalin o různé hustotě, zjistí, jaký význam má hustota vody pro lodní přepravu, a čeká je ještě mnoho dalšího.
Žáky čekají rozmanité zábavné aktivity, které jim pomůžou lépe pochopit fungování jednotlivých smyslů. Dojde při tom i na smyslové klamy, a to nejen na ty nejznámější čili zrakové – každý si zkusí nechat zmást také svůj sluch, hmat, čich a chuť.
Při tomto programu budou žáci pracovat přímo se zdroji radioaktivního záření, samozřejmě bezpečnými, a budou je zkoumat pomocí částicové kamery MX-10 a souprav Gamabeta.