Vzdělávací programy iQLANDIA

Filtr

Doporučená věková skupina
Předmět
Typ programu

Energie

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
Žáci se tu seznámí se třemi nejdůležitějšími prostředky získávání elektrické energie: generátorem, chemickým článkem a fotovoltaickým článkem.

Biochemie I

  • Velká laborka
  • Biologie, Chemie
  • ZŠ 8.–9. ročník
  • SŠ 1.–2. ročník
Laborka nabízí jodometrii vitamínu C, trávení škrobů a chromatografii rostlinných barviv. Při plnění úkolů si žáci osvojí techniku titrace, základní chemickou analýzu a znalosti metabolických procesů.

Biochemie II

  • Velká laborka
  • Biologie, Chemie
  • ZŠ 8.–9. ročník
  • SŠ 1.–2. ročník
Během tohoto laboratorního cvičení žáci několika způsoby otestují stabilitu vitaminu C, provedou separaci DNA z rostlinného materiálu a prozkoumají rychlost chemických reakcí.

Nanosvět

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
  • SŠ 1.–2. ročník
Žáci se aktivně seznámí s nanotechnologiemi jako výzkumným a průmyslovým odvětvím, ve kterém se propojují poznatky z fyziky, chemie, biologie a materiálového inženýrství a které je v současnosti velice perspektivním oborem.

Astrofyzika

  • Velká laborka
  • Zeměpis, Fyzika
  • ZŠ 9. ročník
  • SŠ 1.–4. ročník
Jak dojde k výbuchu supernovy? Co všechno můžeme zjistit z konkrétního světelného spektra? Jak můžeme podomácku změřit rychlost světla? Co je to přesně stav beztíže a jak nastane? Proč je obloha přes den modrá a při západu slunce zrudne? Co je příčinou střídání ročních období? To všechno žáci zjistí prostřednictvím vlastních laboratorních aktivit.

Vodnická laboratoř

  • Malá laborka
  • Přírodní vědy
  • ZŠ 3.–6. ročník
V průběhu tohoto programu se žáci seznámí především s pojmem hustota kapaliny. Namíchají si vlastní Archimédův koktejl složený z kapalin o různé hustotě, zjistí, jaký význam má hustota vody pro lodní přepravu, a čeká je ještě mnoho dalšího.

Lidské smysly pro 4. a 5. třídu

  • Malá laborka
  • Přírodní vědy
  • ZŠ 4.–5. ročník
Žáky čekají rozmanité zábavné aktivity, které jim pomůžou lépe pochopit fungování jednotlivých smyslů. Dojde při tom i na smyslové klamy, a to nejen na ty nejznámější čili zrakové – každý si zkusí nechat zmást také svůj sluch, hmat, čich a chuť.

Radioaktivita pro SŠ

  • Velká laborka
  • Chemie, Fyzika
  • SŠ 1.–4. ročník
Při tomto programu budou žáci pracovat přímo se zdroji radioaktivního záření, samozřejmě bezpečnými, a budou je zkoumat pomocí částicové kamery MX-10 a souprav Gamabeta.

Velká science show

  • Tématická science show
  • Chemie, Fyzika, Přírodní vědy, Základy vědy
  • ZŠ 1.–9. ročník
  • SŠ 1.–4. ročník
Soubor zábavných experimentů z chemie a fyziky, které mají hlavně motivační charakter a silný „WOW" efekt.