
Mapa lidského těla
Program se skládá z několika stanovišť zabývajících se orgánovými soustavami člověka. Na každém stanovišti je příslušný anatomický model a odpovídající doprovodná aktivita. K řadě…
Která noha je kráčivá a která plovací? Jak funguje uspořádání společenství v termitišti nebo kde má včela medonosná jedový váček? Na tyto a mnoho dalších otázek se tu žáci pokusí nalézt odpovědi.
S využitím mikroskopu a stereolupy si prohlédnou typy křídel, končetin a ústního ústrojí u různých druhů hmyzu. Dále prozkoumají stavbu oka a vzdušnic u včely medonosné a pomocí anatomického modelu podrobně prozkoumají vnitřní stavbu jejího těla. V jednom z úkolů si prohlédnou uspořádání termitiště, což jim pomůže lépe pochopit život společenského hmyzu.
Učivo podle RVP ZV: orgány a orgánové soustavy hmyzu; významní zástupci hmyzu; rozšíření a význam živočichů; živočišná společenstva; projevy chování živočichů.