- Laborky
- Science show
- Únikové hry
- Pracovní listy nebo program v expozicích
Jednoduché obvody
Intenzivní laboratorní program, při kterém se žáci seznámí s elektrotechnickými součástkami a jejich značkami, naučí se prakticky sestavovat obvody s různým spojením spotřebičů (sériovým a paralelním), ověří si základní vlastnosti těchto spojení a na závěr programu proměří a vyhodnotí voltampérovou charakteristiku žárovky.
- Velká laborka
- Fyzika
- ZŠ 8.–9. ročník
- Kapacita 15–25 lidí
- Trvání 90–120 min
Vidíme a pozorujeme
Tento program propojuje fyzikální učivo o optických jevech s přírodopisným učivem o lidském zraku.
- Velká laborka
- Fyzika
- ZŠ 7.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
- Kapacita 15–25 lidí
- Trvání 90–120 min
Výroba energie
Žáci se tu seznámí se třemi nejdůležitějšími prostředky získávání elektrické energie: generátorem, chemickým článkem a fotovoltaickým článkem.
- Malá laborka
- Chemie, Fyzika
- ZŠ 8.–9. ročník
- Kapacita 8–15 lidí
- Trvání 45–60 min
Biochemie
Jak fungují živé organismy z pohledu chemie? Program propojuje biologii a chemii s praktickými ukázkami toho, co se odehrává v těle i v přírodě kolem nás.
- Velká laborka
- Chemie
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
- Kapacita 15–25 lidí
- Trvání 90–120 min
Nanosvět
Žáci se aktivně seznámí s nanotechnologiemi jako výzkumným a průmyslovým odvětvím, ve kterém se propojují poznatky z fyziky, chemie, biologie a materiálového inženýrství a které je v současnosti velice perspektivním oborem.
- Malá laborka
- Chemie, Fyzika
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
- Kapacita 8–15 lidí
- Trvání 45–60 min
Separační metody
Žáci se tu setkají s různými druhy směsí a zaměří se na oddělení jejich složek.
- Velká laborka
- Chemie
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
- Kapacita 15–25 lidí
- Trvání 90–120 min
Astrofyzika
Jak dojde k výbuchu supernovy? Co všechno můžeme zjistit z konkrétního světelného spektra? Jak můžeme podomácku změřit rychlost světla? Co je to přesně stav beztíže a jak nastane? Proč je obloha přes den modrá a při západu slunce zrudne? Co je příčinou střídání ročních období? To všechno žáci zjistí prostřednictvím vlastních laboratorních aktivit.
- Velká laborka
- Fyzika
- ZŠ 9. ročník
- SŠ 1.–4. ročník
- Kapacita 15–25 lidí
- Trvání 90–120 min
Vodnická laboratoř
V průběhu tohoto programu se žáci seznámí především s pojmem hustota kapaliny. Namíchají si vlastní Archimédův koktejl složený z kapalin o různé hustotě, zjistí, jaký význam má hustota vody pro lodní přepravu, a čeká je ještě mnoho dalšího.
- Malá laborka
- Příroda
- ZŠ 4.–6. ročník
- Kapacita 8–15 lidí
- Trvání 45–60 min
Všemi smysly
Žáky čekají rozmanité zábavné aktivity, které jim pomůžou pochopit fungování jednotlivých smyslů a zároveň zjistit, že smysly nás někdy pořádně klamou.
- Malá laborka
- Příroda
- ZŠ 4.–6. ročník
- Kapacita 8–15 lidí
- Trvání 45–60 min
Radioaktivita pro SŠ
Při tomto programu budou žáci pracovat přímo se zdroji radioaktivního záření, samozřejmě bezpečnými, a budou je zkoumat pomocí částicové kamery MX-10 a souprav Gamabeta.
- Velká laborka
- Chemie, Fyzika
- SŠ 1.–4. ročník
- Kapacita 15–25 lidí
- Trvání 90–120 min