Laborka nabízí tři zdvojená stanoviště: jodometrii vitamínu C, trávení škrobů a chromatografii rostlinných barviv. Během plnění úkolů si žáci osvojí techniku titrace, základní chemickou analýzu a znalosti metabolických procesů.
Během cca dvouhodinového laboratorního cvičení projdou žáci čtyři stanoviště. Několika způsoby otestují stabilitu vitaminu C, provedou separaci DNA z rostlinného materiálu nebo prozkoumají rychlost chemických reakcí.
Laborky se skládají ze dvou částí. Úvodní přednáška žáky seznámí s nanotechnologiemi jako perspektivním novým oborem, vlastní laboratorní cvičení pak propojí poznatky z fyziky, chemie, biologie a materiálového inženýrství s praktickým využitím nanotechnologií.
Jak dojde k výbuchu supernovy? Co všechno můžeme zjistit z konkrétního světelného spektra? Jak můžeme podomácku změřit rychlost světla? Co je to přesně stav beztíže a jak nastane? Proč je obloha přes den modrá a při západu slunce zrudne? Co je příčinou střídání ročních období? To všechno žáci zjistí prostřednictvím vlastních laboratorních aktivit.
V průběhu tohoto programu se žáci seznámí především s pojmem hustota kapaliny. Namíchají si vlastní Archimédův koktejl složený z kapalin o různé hustotě, zjistí, jaký význam má hustota vody pro lodní přepravu, a čeká je ještě mnoho dalšího.
Při tomto programu budou žáci pracovat přímo se zdroji radioaktivního záření, samozřejmě bezpečnými, a budou je zkoumat pomocí částicové kamery MX-10 a souprav Gamabeta.