Vzdělávací programy iQLANDIA

Filtr

Typ programu
Doporučená věková skupina
Předmět

Síla a pohyb

  • Velká laborka
  • Fyzika
  • ZŠ 7.–9. ročník
V RVP ZV už sice nenajdeme Newtonovy zákony, ale to neznamená, že přestaly existovat nebo že úplně zmizely ze školské fyziky. Stále platí, že pohyb tělesa je určen výslednicí všech sil, které na těleso působí, a že ke každé působící síle existuje reakce stejné velikosti a opačného směru. A právě tyto elementární znalosti si žáci v našem programu osvěží a prohloubí ve vztahu k realitě kolem sebe.

Do nitra atomu

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • ZŠ 6.–9. ročník
Během 60minutového laboratorního programu se žáci seznámí se stavbou atomu a se základními poznatky o radioaktivitě.

Voda

  • Velká laborka
  • Fyzika
  • ZŠ 7.–9. ročník
V průběhu laboratorních prací žáci prozkoumají různé fyzikální a chemické vlastnosti kapalin, především vody.

Jednoduché obvody

  • Velká laborka
  • Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
Intenzivní laboratorní program, při kterém se žáci seznámí s elektrotechnickými součástkami a jejich značkami, naučí se prakticky sestavovat obvody s různým spojením spotřebičů (sériovým a paralelním), ověří si základní vlastnosti těchto spojení a na závěr programu proměří a vyhodnotí voltampérovou charakteristiku žárovky.

Energie

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
Žáci se tu seznámí se třemi nejdůležitějšími prostředky získávání elektrické energie: generátorem, chemickým článkem a fotovoltaickým článkem.

Nanosvět

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • SŠ 1.–2. ročník
Laborky se skládají ze dvou částí. Úvodní přednáška žáky seznámí s nanotechnologiemi jako perspektivním novým oborem, vlastní laboratorní cvičení pak propojí poznatky z fyziky, chemie, biologie a materiálového inženýrství s praktickým využitím nanotechnologií.

Astrofyzika

  • Velká laborka
  • Zeměpis, Fyzika
  • SŠ 1.–4. ročník
Jak dojde k výbuchu supernovy? Co všechno můžeme zjistit z konkrétního světelného spektra? Jak můžeme podomácku změřit rychlost světla? Co je to přesně stav beztíže a jak nastane? Proč je obloha přes den modrá a při západu slunce zrudne? Co je příčinou střídání ročních období? To všechno žáci zjistí prostřednictvím vlastních laboratorních aktivit.