Vzdělávací programy

Desítky programů ze všech čtyř iQ světů přehledně na jednom místě

  • Pracovní listy ke stažení
  • Program přímo v expozicích
  • Science show
  • Únikové hry
  • Laborky
  • Nabídka filmů
  • Nabídka živáků
  • Programy v moderních dílnách
  • Hrubá dílna

Filtr

Typ programu
Doporučená věková skupina
Předmět

Jednoduché obvody

  • Velká laborka
  • Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
Intenzivní laboratorní program, při kterém se žáci seznámí s elektrotechnickými součástkami a jejich značkami, naučí se prakticky sestavovat obvody s různým spojením spotřebičů (sériovým a paralelním), ověří si základní vlastnosti těchto spojení a na závěr programu proměří a vyhodnotí voltampérovou charakteristiku žárovky.

Energie

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
Žáci se tu seznámí se třemi nejdůležitějšími prostředky získávání elektrické energie: generátorem, chemickým článkem a fotovoltaickým článkem.

Biochemie I.

  • Velká laborka
  • Biologie, Chemie
Laborka nabízí tři zdvojená stanoviště: jodometrii vitamínu C, trávení škrobů a chromatografii rostlinných barviv. Během plnění úkolů si žáci osvojí techniku titrace, základní chemickou analýzu a znalosti metabolických procesů.

Biochemie II.

  • Velká laborka
  • Biologie, Chemie
  • ZŠ 8.–9. ročník
  • SŠ 1.–2. ročník
Během cca dvouhodinového laboratorního cvičení projdou žáci čtyři stanoviště. Několika způsoby otestují stabilitu vitaminu C, provedou separaci DNA z rostlinného materiálu nebo prozkoumají rychlost chemických reakcí.

Nanosvět

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
  • SŠ 1.–2. ročník
Žáci se aktivně seznámí s nanotechnologiemi jako výzkumným a průmyslovým odvětvím, ve kterém se propojují poznatky z fyziky, chemie, biologie a materiálového inženýrství a které je v současnosti velice perspektivním oborem.

Astrofyzika

  • Velká laborka
  • Zeměpis, Fyzika
  • ZŠ 9.–9. ročník
  • SŠ 1.–4. ročník
Jak dojde k výbuchu supernovy? Co všechno můžeme zjistit z konkrétního světelného spektra? Jak můžeme podomácku změřit rychlost světla? Co je to přesně stav beztíže a jak nastane? Proč je obloha přes den modrá a při západu slunce zrudne? Co je příčinou střídání ročních období? To všechno žáci zjistí prostřednictvím vlastních laboratorních aktivit.