Vzdělávací programy

Desítky programů ze všech čtyř iQ světů přehledně na jednom místě

#
  • Pracovní listy ke stažení
  • Program přímo v expozicích
  • Science show
  • Únikové hry
#
  • Laborky
#
  • Nabídka filmů
  • Nabídka živáků
#
  • Programy v moderních dílnách
  • Hrubá dílna

Filtr

Doporučená věková skupina
Předmět
Typ programu
#

Jednoduché obvody

  • Velká laborka
  • Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
Intenzivní laboratorní program, při kterém se žáci seznámí s elektrotechnickými součástkami a jejich značkami, naučí se prakticky sestavovat obvody s různým spojením spotřebičů (sériovým a paralelním), ověří si základní vlastnosti těchto spojení a na závěr programu proměří a vyhodnotí voltampérovou charakteristiku žárovky.
#

Vidíme a pozorujeme

  • Velká laborka
  • Biologie, Fyzika
  • ZŠ 7.–9. ročník
  • SŠ 1.–2. ročník
Tento program propojuje fyzikální učivo o optických jevech s přírodopisným učivem o lidském zraku.
#

Energie

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
Žáci se tu seznámí se třemi nejdůležitějšími prostředky získávání elektrické energie: generátorem, chemickým článkem a fotovoltaickým článkem.
#

Mineralogický detektiv

  • Velká laborka
  • Biologie, Chemie
  • ZŠ 8.–9. ročník
  • SŠ 1.–4. ročník
Žáci budou především odhalovat vlastnosti osmi minerálů a na základě toho se pokusí určit, o které minerály se jedná.
#

Biochemie I

  • Velká laborka
  • Biologie, Chemie
  • ZŠ 8.–9. ročník
  • SŠ 1.–2. ročník
Laborka nabízí jodometrii vitamínu C, trávení škrobů a chromatografii rostlinných barviv. Při plnění úkolů si žáci osvojí techniku titrace, základní chemickou analýzu a znalosti metabolických procesů.
#

Biochemie II

  • Velká laborka
  • Biologie, Chemie
  • ZŠ 8.–9. ročník
  • SŠ 1.–2. ročník
Během tohoto laboratorního cvičení žáci několika způsoby otestují stabilitu vitaminu C, provedou separaci DNA z rostlinného materiálu a prozkoumají rychlost chemických reakcí.
#

Nanosvět

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
  • SŠ 1.–2. ročník
Žáci se aktivně seznámí s nanotechnologiemi jako výzkumným a průmyslovým odvětvím, ve kterém se propojují poznatky z fyziky, chemie, biologie a materiálového inženýrství a které je v současnosti velice perspektivním oborem.
#

Astrofyzika

  • Velká laborka
  • Zeměpis, Fyzika
  • ZŠ 9. ročník
  • SŠ 1.–4. ročník
Jak dojde k výbuchu supernovy? Co všechno můžeme zjistit z konkrétního světelného spektra? Jak můžeme podomácku změřit rychlost světla? Co je to přesně stav beztíže a jak nastane? Proč je obloha přes den modrá a při západu slunce zrudne? Co je příčinou střídání ročních období? To všechno žáci zjistí prostřednictvím vlastních laboratorních aktivit.