Vzdělávací programy

Desítky programů ze všech čtyř iQ světů přehledně na jednom místě

  • Pracovní listy ke stažení
  • Program přímo v expozicích
  • Science show
  • Únikové hry
  • Laborky
  • Nabídka filmů
  • Nabídka živáků
  • Programy v moderních dílnách
  • Hrubá dílna

Vesmírná mise

  • Velká laborka
  • Přírodní vědy
  • ZŠ 5.–6. ročník
Žáci si během těchto laborek zahrají na vědce, kteří objevují vlastnosti materiálů a zkoumají některé jevy, které jsou důležité pro vyslání vesmírné rakety z naší planety Země.

Jednoduché obvody

  • Velká laborka
  • Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
Intenzivní laboratorní program, při kterém se žáci seznámí s elektrotechnickými součástkami a jejich značkami, naučí se prakticky sestavit různé typy obvodů (paralelní a sériový) a na závěr programu proměří voltampérovou charakteristiku žárovky.

Vidíme a pozorujeme

  • Velká laborka
  • Biologie, Fyzika
  • SŠ 1.–2. ročník
Rozklad světla optickým hranolem,spektrum viditelného světla, aditivní a subtraktivní skládání barev, stavba oka, funkce oka, fyzikální princip vidění, zrak, periferní a prostorové vidění, optické klamy.

Energie

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • SŠ 1.–2. ročník
Žáci se tu seznámí s nejdůležitějšími prostředky získávání elektrické energie: dynamem, resp. alternátorem, chemickými články a fotovoltaikou.

Biochemie I.

  • Velká laborka
  • Biologie, Chemie
Laborka nabízí tři zdvojená stanoviště: jodometrii vitamínu C, trávení škrobů a chromatografii rostlinných barviv. Během plnění úkolů si žáci osvojí techniku titrace, základní chemickou analýzu a znalosti metabolických procesů.

Biochemie II.

  • Velká laborka
  • Biologie, Chemie
  • SŠ 1.–2. ročník
Během cca dvouhodinového laboratorního cvičení projdou žáci čtyři stanoviště. Několika způsoby otestují stabilitu vitaminu C, provedou separaci DNA z rostlinného materiálu nebo prozkoumají rychlost chemických reakcí.

Nanosvět

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • SŠ 1.–2. ročník
Laborky se skládají ze dvou částí. Úvodní přednáška žáky seznámí s nanotechnologiemi jako perspektivním novým oborem, vlastní laboratorní cvičení pak propojí poznatky z fyziky, chemie, biologie a materiálového inženýrství s praktickým využitím nanotechnologií.

Astrofyzika

  • Velká laborka
  • Fyzika
  • SŠ 1.–4. ročník
Jak dojde k výbuchu supernovy? Co všechno můžeme zjistit z konkrétního světelného spektra? Jak můžeme podomácku změřit rychlost světla? Co je to přesně stav beztíže a jak vznikne? Proč je obloha přes den modrá a při západu slunce zrudne? Co je příčinou střídání ročních období? To všechno žáci zjistí prostřednictvím vlastních laboratorních aktivit.