- Pracovní listy ke stažení
- Program přímo v expozicích
- Science show
- Únikové hry
Vidíme a pozorujeme
Tento program propojuje fyzikální učivo o optických jevech s přírodopisným učivem o lidském zraku.
- Velká laborka
- Fyzika
- ZŠ 7.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
Výroba energie
Žáci se tu seznámí se třemi nejdůležitějšími prostředky získávání elektrické energie: generátorem, chemickým článkem a fotovoltaickým článkem.
- Malá laborka
- Chemie, Fyzika
- ZŠ 8.–9. ročník
Mineralogický detektiv
Žáci budou především odhalovat vlastnosti osmi minerálů a na základě toho se pokusí určit, o které minerály se jedná.
- Velká laborka
- Chemie
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–4. ročník
Biochemie I
Laborka nabízí jodometrii vitamínu C, trávení škrobů a chromatografii rostlinných barviv. Při plnění úkolů si žáci osvojí techniku titrace, základní chemickou analýzu a znalosti metabolických procesů.
- Velká laborka
- Chemie
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
Biochemie II
Během tohoto laboratorního cvičení žáci několika způsoby otestují stabilitu vitaminu C, provedou separaci DNA z rostlinného materiálu a prozkoumají rychlost chemických reakcí.
- Velká laborka
- Chemie
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
Nanosvět
Žáci se aktivně seznámí s nanotechnologiemi jako výzkumným a průmyslovým odvětvím, ve kterém se propojují poznatky z fyziky, chemie, biologie a materiálového inženýrství a které je v současnosti velice perspektivním oborem.
- Malá laborka
- Chemie, Fyzika
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
Separační metody
Žáci se tu setkají s různými druhy směsí a zaměří se na oddělení jejich složek.
- Velká laborka
- Chemie
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
Fantom vesmíru: Hon na temnou hmotu
Snímek "Fantom vesmíru: Hon na temnou hmotu" se věnuje fenoménu temné hmoty a způsobu, jakým jej vědci zkoumají.
- Science show
- Fyzika, Příroda
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–4. ročník
Astrofyzika
Jak dojde k výbuchu supernovy? Co všechno můžeme zjistit z konkrétního světelného spektra? Jak můžeme podomácku změřit rychlost světla? Co je to přesně stav beztíže a jak nastane? Proč je obloha přes den modrá a při západu slunce zrudne? Co je příčinou střídání ročních období? To všechno žáci zjistí prostřednictvím vlastních laboratorních aktivit.
- Velká laborka
- Fyzika
- ZŠ 9. ročník
- SŠ 1.–4. ročník
Živák - Všichni jsme hvězdy
Živě uváděný pořad se věnuje základním procesům, které předcházely vzniku nám známého života ve vesmíru.
- Science show
- Chemie, Fyzika
- ZŠ 6.–9. ročník
- SŠ 1.–4. ročník