- Pracovní listy ke stažení
- Program přímo v expozicích
- Science show
- Únikové hry
Filtr
Jednoduché obvody
- Velká laborka
- Fyzika
- ZŠ 8.–9. ročník
Intenzivní laboratorní program, při kterém se žáci seznámí s elektrotechnickými součástkami a jejich značkami, naučí se prakticky sestavovat obvody s různým spojením spotřebičů (sériovým a paralelním), ověří si základní vlastnosti těchto spojení a na závěr programu proměří a vyhodnotí voltampérovou charakteristiku žárovky.
Vidíme a pozorujeme
- Velká laborka
- Biologie, Fyzika
- ZŠ 7.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
Tento program propojuje fyzikální učivo o optických jevech s přírodopisným učivem o lidském zraku.
Energie
- Malá laborka
- Chemie, Fyzika
- ZŠ 8.–9. ročník
Žáci se tu seznámí se třemi nejdůležitějšími prostředky získávání elektrické energie: generátorem, chemickým článkem a fotovoltaickým článkem.
Biochemie I
- Velká laborka
- Biologie, Chemie
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
Laborka nabízí jodometrii vitamínu C, trávení škrobů a chromatografii rostlinných barviv. Při plnění úkolů si žáci osvojí techniku titrace, základní chemickou analýzu a znalosti metabolických procesů.
Biochemie II
- Velká laborka
- Biologie, Chemie
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
Během tohoto laboratorního cvičení žáci několika způsoby otestují stabilitu vitaminu C, provedou separaci DNA z rostlinného materiálu a prozkoumají rychlost chemických reakcí.
Nanosvět
- Malá laborka
- Chemie, Fyzika
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
Žáci se aktivně seznámí s nanotechnologiemi jako výzkumným a průmyslovým odvětvím, ve kterém se propojují poznatky z fyziky, chemie, biologie a materiálového inženýrství a které je v současnosti velice perspektivním oborem.
Separační metody
- Velká laborka
- Chemie
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–2. ročník
Žáci se tu setkají s různými druhy směsí a zaměří se na oddělení jejich složek.
Astrofyzika
- Velká laborka
- Zeměpis, Fyzika
- ZŠ 9. ročník
- SŠ 1.–4. ročník
Jak dojde k výbuchu supernovy? Co všechno můžeme zjistit z konkrétního světelného spektra? Jak můžeme podomácku změřit rychlost světla? Co je to přesně stav beztíže a jak nastane? Proč je obloha přes den modrá a při západu slunce zrudne? Co je příčinou střídání ročních období? To všechno žáci zjistí prostřednictvím vlastních laboratorních aktivit.
Fantom vesmíru: Hon na temnou hmotu
- Tématická science show
- Fyzika, Přírodní vědy
- ZŠ 8.–9. ročník
- SŠ 1.–4. ročník
Snímek "Fantom vesmíru: Hon na temnou hmotu" se věnuje fenoménu temné hmoty a způsobu, jakým jej vědci zkoumají.
Živák - Všichni jsme hvězdy
- Tématická science show
- Chemie, Fyzika
- ZŠ 6.–9. ročník
- SŠ 1.–4. ročník
Živě uváděný pořad se věnuje základním procesům, které předcházely vzniku nám známého života ve vesmíru.