
Vodnická laboratoř
V průběhu tohoto programu se žáci seznámí především s pojmem hustota kapaliny. Namíchají si vlastní Archimédův koktejl složený z kapalin o různé hustotě, zjistí, jaký význam má…
Cílem programu je rozvoj informatického myšlení, digitální gramotnosti, základních programovacích dovedností.
Program je určen pro 3. - 5. třídu ZŠ. Úvod programu je věnovaný hrám, které jsou zaměřeny na porozumění různých způsobů kódování, žáci si pohybovými hrami zažijí jaké je to být programátorem nebo robotem. Podstatnou část programu věnujeme grafickému kódování s Ozoboty (např. Ozoblockly, Shapetracer), pokročilejší úkoly cílí na hledání efektivních algoritmů (nejkratší cesta). Těšit se můžete na úkoly s robotem Botley nebo Lego Boost. Program zakončíme ovládáním pneumatické sestavy Festo. Doba trvání je 90 - 120 minut.