Intro

Vzdělávací programy

Desítky programů ze všech čtyř iQ světů přehledně na jednom místě

Slyšíme a posloucháme

Při tomto laboratorním cvičení si žáci samostatně změří rychlost zvuku ve vzduchu. Dále se zaměří na hlasitost zvuku a pokusí se vymyslet různé způsoby, jak hlasitost snížit.

Zjistí, jaký je základní rozdíl mezi tónem a hlukem a zamyslí se na závislosti výšky tónu na různých vlastnostech jeho zdroje.

Žáci prostřednictvím samostatného měření objeví frekvenční rozsah svého sluchu a porovnají ho s frekvenčními rozsahy jiných živočichů. Dále podle způsobu vzniku tónu rozliší dřevěné a žesťové dechové nástroje. Následně také odliší fyzikální podstatu ladění kytary a hry na kytaru. Žáci se také setkají s pojmem rezonance a využijí ji k samostatnému vyřešení problémové úlohy. V dalším úkolu pojmenují jednotlivé části sluchového ústrojí a blíže se seznámí s jejich základní funkcí.

Učivo dle RVP: Anatomie a fyziologie člověka - stavba a funkce ucha, vlastnosti zvuku - rychlost šíření zvuku v různých prostředí, odraz zvuku na překážce, výška zvukového tónu, hlasitost a intenzita zvuku, nucené chvění a rezonance

Typ programu
Laborka
Cílové předměty
Biologie, Fyzika
Vhodné pro ročníky
Cena
70 Kč
Délka programu
90 - 120 min.
Počet osob
15 - 25
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace