- Pracovní listy ke stažení
- Program přímo v expozicích
- Science show
- Únikové hry
Filtr
Chemické závody
- Velká laborka
- Chemie
- SŠ 1.–2. ročník
Laboratorní program se zaměřuje na faktory ovlivňující rychlost chemických reakcí. Žáci při něm provedou několik „závodů“ různých reakčních směsí.
Plotr
- Workshop
- Výtvarná výchova
- ZŠ 6.–9. ročník
Cílem programu je pochopení základů vektorové grafiky a její užití při návrhu a tvorbě potištěného trička.
Stříbrná horečka
- Velká laborka
- Chemie
- SŠ 1.–2. ročník
Tento program je vhodný pro nadšené chemiky, kteří již mají s prací v laboratoři nějaké zkušenosti. Žáci při něm projdou cestou vedoucí od dusičnanu stříbrného až k čistému stříbru.
Živák - Vesmírný zvěřinec
- Tématická science show
- Základy vědy
- ZŠ 1.–1. ročník
Pořad pro nejmenší astronomy. Kombinace živě moderovaného pořadu a animované pohádky.
Život rostlin
- Velká laborka
- Biologie, Přírodní vědy
- SŠ 1.–2. ročník
Botanický laboratorní workshop, ve kterém se žáci seznámí s mnoha zástupci rostlinné říše. Nezbytnou součástí workshopu je práce s mikroskopy, laboratorními nástroji a originálními pomůckami naší vlastní výroby.
Práce se dřevem / Laser
- Workshop
- Výtvarná výchova
- ZŠ 6.–9. ročník
Cílem programu je žáky prakticky seznámit s vektorovou grafikou, řezáním a gravírováním pomocí laseru. Žáci se také seznámí se základy truhlářské práce a rozvinou svou manuální zručnost.
Elektrické a magnetické vlastnosti látek
- Malá laborka
- Fyzika
- ZŠ 4.–7. ročník
Tento program pomůže žákům pochopit základy elektrostatiky a magnetostatiky. Hodí se k doplnění výuky o těchto jevech na začátku fyziky nebo i v rámci přírodovědy na 1. stupni.
Tajemství mikrosvěta
- Malá laborka
- Biologie
- ZŠ 4.–9. ročník
Během dvouhodinového laboratorního cvičení se žáci seznámí s mikroskopem a poznají funkci jeho jednotlivých částí.
Voda
- Velká laborka
- Fyzika
- ZŠ 7.–9. ročník
V průběhu laboratorních prací žáci prozkoumají různé fyzikální a chemické vlastnosti kapalin, především vody.
Hmyzouni
- Malá laborka
- Biologie
- ZŠ 5.–7. ročník
Která noha je kráčivá a která plovací? Jak funguje uspořádání společenství v termitišti nebo kde má včela medonosná jedový váček? Na tyto otázky se žáci pokusí během laborek nalézt odpovědi.