Vzdělávací programy

Desítky programů ze všech čtyř iQ světů přehledně na jednom místě

  • Pracovní listy ke stažení
  • Program přímo v expozicích
  • Science show
  • Únikové hry
  • Laborky
  • Nabídka filmů
  • Nabídka živáků
  • Programy v moderních dílnách
  • Hrubá dílna

Filtr

Typ programu
Doporučená věková skupina
Předmět

Plotr

  • Workshop
  • Výtvarná výchova
  • ZŠ 6.–9. ročník
Cílem programu je pochopení základů vektorové grafiky a její užití při návrhu a tvorbě potištěného trička.

Stříbrná horečka

  • Velká laborka
  • Chemie
  • SŠ 1.–2. ročník
Tento program je vhodný pro nadšené chemiky, kteří již mají s prací v laboratoři nějaké zkušenosti. Žáci při něm projdou cestou vedoucí od dusičnanu stříbrného až k čistému stříbru.

Život rostlin

  • Velká laborka
  • Biologie, Přírodní vědy
  • SŠ 1.–2. ročník
Botanický laboratorní workshop, ve kterém se žáci seznámí s mnoha zástupci rostlinné říše. Nezbytnou součástí workshopu je práce s mikroskopy, laboratorními nástroji a originálními pomůckami naší vlastní výroby.

Práce se dřevem / Laser

  • Workshop
  • Výtvarná výchova
  • ZŠ 6.–9. ročník
Cílem programu je žáky prakticky seznámit s vektorovou grafikou, řezáním a gravírováním pomocí laseru. Žáci se také seznámí se základy truhlářské práce a rozvinou svou manuální zručnost.

Voda

  • Velká laborka
  • Fyzika
  • ZŠ 7.–9. ročník
V průběhu laboratorních prací žáci prozkoumají různé fyzikální a chemické vlastnosti kapalin, především vody.

Jednoduché obvody

  • Velká laborka
  • Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
Intenzivní laboratorní program, při kterém se žáci seznámí s elektrotechnickými součástkami a jejich značkami, naučí se prakticky sestavovat obvody s různým spojením spotřebičů (sériovým a paralelním), ověří si základní vlastnosti těchto spojení a na závěr programu proměří a vyhodnotí voltampérovou charakteristiku žárovky.

Energie

  • Malá laborka
  • Chemie, Fyzika
  • ZŠ 8.–9. ročník
Žáci se tu seznámí se třemi nejdůležitějšími prostředky získávání elektrické energie: generátorem, chemickým článkem a fotovoltaickým článkem.

Biochemie II.

  • Velká laborka
  • Biologie, Chemie
  • SŠ 1.–2. ročník
Během cca dvouhodinového laboratorního cvičení projdou žáci čtyři stanoviště. Několika způsoby otestují stabilitu vitaminu C, provedou separaci DNA z rostlinného materiálu nebo prozkoumají rychlost chemických reakcí.