
- Rodina
- Prázdniny
Letos jsme se na vás přes léto řádné připravili a rozšířili jsme naší nabídku programů a pracovních listů pro školní skupiny. Pojďte se podívat, co nabízíme nového.
Žáci poznají různé formy energie a jejich vzájemné přeměny při jevech fyzikálních, chemických i biologických. Z jednotlivých stanovišť, kde budou bádat, si odnesou důležité praktické poznatky.
Uvědomí si nemožnost sestrojit perpetuum mobile, rozliší exotermní a endotermní chemické reakce, pochopí smysl zateplování budov, objeví základní výhodu střídavého proudu oproti stejnosměrnému, porozumí řízené štěpné reakci v jaderném reaktoru a funkci regulačních tyčí, seznámí se s pojmem biomasa.
Výtvarné tvoření inspirované expozicí MatematikUm.
V této kreativní dílně budou žáci výtvarně rozvíjet některé matematické jevy, které předtím probádali v expozici MatematikUm. Jedna skupina bude zpracovávat fraktály, jiná vytvářet tangram, další dostane zadánu teselaci a ještě další platónská tělesa. Společným výsledkem práce všech skupin bude koláž formátu A0.
Tento program spojuje několik různých pohledů na zvuk – zejména fyzikální, hudební a anatomicko-fyziologický.
Žáci prostudují vznik zvuku a jeho šíření prostředím, fyzikálně rozliší zvuky hudební a nehudební, objeví funkci rezonančních skříní hudebních nástrojů, změří a zhodnotí hluk v laboratoři, porovnají frekvenční rozsah sluchu svého a různých zvířat a prozkoumají model lidského sluchového ústrojí.
Program GIS a mapy se věnuje vytváření map, první část probíhá v planetáriu jako živě moderovaný pořad, následně budou žáci pracovat na počítačích podle instrukcí lektora.
V úvodní části programu navštíví žáci planetárium, kde se seznámí s principy sběru dat o Zemi pomocí družic. Prozkoumají různé typy map a zamyslí se nad tím, jak mapy vznikají, jaké metody jsou k jejich tvorbě využívány a proč jsou přesné geografické informace důležité pro náš každodenní život. Ve druhé části programu přejdou žáci do počítačové učebny, kde budou vytvářet své vlastní mapy.
Cílem programu je seznámení s platformou BBC micro:bit a rozpohybování robotického vozidla. Studenti se vžijí do role programátora a vyzkouší si sestavení a oživení robota.