Cílem programu je seznámit žáky s truhlářskou a designerskou prací v duchu polytechnického vzdělávání. Každé dítě si vyrobí svou originální dřevěnou lodičku s pohonem. Prostor bude i pro kreativitu a výtvarné vyjádření při vytváření lodních doplňků.
Základy robotiky
Cílem programu je rozvoj informatického myšlení, digitální gramotnosti, základních programovacích dovedností.
Program je určen pro 3. - 5. třídu ZŠ. Úvod programu je věnovaný hrám, které jsou zaměřeny na porozumění různých způsobů kódování, žáci si pohybovými hrami zažijí jaké je to být programátorem nebo robotem. Podstatnou část programu věnujeme grafickému kódování s Ozoboty (např. Ozoblockly, Shapetracer), pokročilejší úkoly cílí na hledání efektivních algoritmů (nejkratší cesta). Těšit se můžete na úkoly s robotem Botley nebo Lego Boost. Program zakončíme ovládáním pneumatické sestavy Festo. Doba trvání je 90 - 120 minut.