1. Úvod
  2. Co se u nás děje
  3. iQLANDIA pro pedagogy

iQLANDIA pro pedagogy

01.09.2020

Přehled konferencí pro pedagogy a zástupce škol

NEZASTUPITELNÝ ZÁSTUPCE - ONLINE

26. 11. 2020

Jiř 7. ročník odborné konferen, jejíž součástí je vyhlášení soutěžě o nejlepšího zástupce školy, Zlatá karabina.

Témata:

Marcela Čepelová - Jak na Šablony III

  • V příspěvku MŠMT budou představeny základní informace k vyhlášené výzvě Šablony III pro mateřské a základní školy. Důraz bude kladen na odlišnosti oproti II. vlně šablon a na výklad nové šablony zahraničních stáží pro pedagogické pracovníky. Po celou dobu konference bude možné individuálně konzultovat projektové záměry v III. vlně šablon a administrativní požadavky v žádostech o podporu, zprávách o realizaci či žádostech o změnu (ve všech výzvách šablon).

Karin Marquez - Komunikace a spolupráce pedagogů ve škole

  • Učitel učí většinou sám a podstatnou část své pracovní náplně stráví se svými žáky. Daleko menší část svého dne, jestli vůbec nějakou, tráví se svými kolegy a kolegyněmi. Tyto vzácné chvilky společného setkání zažije nejčastěji na obědě. Stále jsou u nás i školy, které se brání zavádění asistentů pedagoga do své školy a ve třídách pak přetrvává výsostné a izolované postavení jednoho pedagoga. Čím dál více výzkumných nálezů však doporučuje pro zvýšení kvality školy deprivatizovat práci pedagoga a místo vlka samotáře zavést spolupráci a týmové zaměření na učení a sdílené cíle. Jak to ale udělat a změnit zaběhnuté stereotypy? Z tohoto příspěvku si odnesete jednoduchý nástroj na to, jak ve škole nastartovat spolupráci učitelů.

Dana Pražáková, ČŠI - Klima školy – jak může ovlivnit motivaci žáků k učení?

  • Česká republika v rámci mezinárodních šetření patří k zemím s největšími vzdělávacími nerovnostmi. Využití vzdělávacího potenciálu žáků tak do značné míry závisí na tom, do jaké konkrétní školy daný žák chodí. Nemůžeme ovlivnit jeho domácí zázemí. Můžeme však pracovat s tím, abychom v našich školách nastavovali takové prostředí, které umožní alespoň částečně výchozí situaci žáků kompenzovat. V prezentaci představíme data z mezinárodních i národních zjišťování, která odhalují rezervy i příležitosti v oblasti zlepšování vzdělávacích výsledků žáků.

Jiří Stárek - Odcházení

  • Významný dětský psycholog prof. PhDr. Zdeněk Matějček, CSc. kdysi prohlásil, že „ve škole by nemělo jít o školu, ve škole by mělo jít o život“. Jinak řečeno, není důležité, zda má dítě na vysvědčení samé jedničky, ale zda vědomosti, které ve škole získalo, mu budou jednou užitečné a pomohou mu životní situace úspěšně zvládat. Škola by tak měla žáka připravit na dospělý život a na většinu z toho, co ho v životě potká. Problém je, že žádná škola neví, jaký bude svět, až současné děti budou dospělé. Jediné, o čem lze s určitou mírou jistoty říci, že v dospělém věku potká každého je, že zažije, jak postupně odejdou jeho nejbližší (v dětském věku něco neskutečně vzdáleného). Zajímavé je, že ač je to jediná jistota, která většinu lidí v životě zaručeně potká, žádná škola na takovou situaci děti nepřipravuje. Stejně tak i funkce ředitele školy vyžaduje ovládat mnoho manažerských disciplín od vedení lidí, organizování, plánování, rozhodování po kontrolování, ale jediná jistota, o které ředitel může říci, že ho jednou zaručeně potká, je odcházení. Žádné Kariérní řády se ale touto dovedností nikdy nezabývaly a žádné vzdělávací instituce takovéto téma nenabízejí. Proč? Možná proto, že my ředitelé jsme jako děti, pro které je něco jako „odcházení“ věc až neskutečně vzdálená.     

Michal Vančura a Lukáš Rokos - Administrativní činnosti základních škol - první výsledky monitoringu

  • Administrativní činnosti základních škol (reg. č. TIRSMSMT935) je projektem financovaným Technologickou agenturou České republiky v rámci programu veřejných zakázek v aplikovaném výzkumu a inovacích pro potřeby státní správy BETA2. Hlavním cílem je komplexně zmapovat administrativní činnosti základních škol (tedy právnických osob vykonávajících činnost základní školy) během jednoho školního roku. Výzkum probíhá na 24 základních školách ve 4 krajích po dobu celého roku. Příspěvek představí prvotní výsledky monitoringu zahájeného v září školního roku 2020/2021 a dá prostor k diskuzi o způsobech řešení administrativní zátěže na různých základních školách.


JAK SE ŽIJE MALOTŘÍDKÁM 2020 - ONLINE

29. 9. 2020, online

Specializovaná odborná konference úspěšně navazuje na předchozí čtyři ročníky a potvrzuje důležitost malotřídních škol ve vzdělávacím systému.

Témata:

  • Spolupráce mezi mateřskou a základní školou při podpoře dětí | Mgr. Tomáš Zatloukal, MBA, LL.M., ústřední školní inspektor
  • Strategie vzdělávací politiky ČR 2030+ | Lukáš Seifert, oddělení Strategie a analýz MŠMT
  • Malé školy a velká strategie | Václav Trojan, lektor a autor odborných publikací    
  • Specifika organizace a komunikace málotřídní školy | Monika Puškinová, specialistka na školskou legislativu a garantka pro oblast školské legislativy pro redakci Řízení školy
  • Jak na šablony III | Naďa Pavlová, oddělení administrace zjednodušených projektů, MŠMT
  • Málotřídní školy na cestách | Klára Dvořáková, AK Holubová    

RADIKÁLNÍ ZMĚNY V PRAXI ŘEDITELE ŠKOLY PRO ROK 2020/2021

Vyznejte se ve spleti změn a příležitostí

1. 10. 2020, Praha

Další školní rok bude opět plný velkých změn se zásadním dopadem na dosavadní praxi škol.
Připravte se na zevrubně novelizovaný zákon o pedagogických pracovnících i zákoník práce.
Co si musíte ohlídat při zaměstnávání pedagogů? A na jaké změny se připravit po novém roce?
Velké resty mají školy také ve formativním hodnocení a využívání dotačních příležitostí.

Témata:

  • Připravované legislativní změny v praxi škol v roce 2020/2021 | Mgr. Bc. Vítězslav Němčák, Ph.D., ředitel legislativního odboru MŠMT, vytvoří přehled toho nejdůležitějšího, co Vás čeká a nemine na poli školské legislativy.
  • Formativní hodnocení v praxi současné školy | Mgr. Jiří Hruška, zkušený pedagog a mentor, poradí, jak ve škole úspěšně nastartovat revoluční typ vedení a hodnocení žáků, na co se připravit a čeho se vyvarovat.
  • Jak využít aktuální dotační příležitosti nejen v Šablonách III | Expert na školské dotace prozradí, za jakých podmínek a na co si mohou školy požádat o dotace.
  • Zásadní změny v zaměstnávání pedagogů | Specialista na pracovní právo ve školství Vás seznámí s dopady zákona o pedagogických pracovnících a zákoníku práce na zaměstnávání pedagogů.

FORUM MATEŘSKÝCH ŠKOL

Zákon o ped. pracovnících - zaměstnávání - kontroly ze strany zřizovatele

7. 10. 2020, Praha

Forum mateřských škol opět přichází s klíčovými informacemi pro vedení vaší mateřské školy. Dozvíte se, co nového chystá MŠMT, jaké informace musíte od 1. 1. 2020 sdílet, co si připravit před kontrolou ČŠI nebo jak plánovat rozvoj vaší školy.
Kromě odborných přednášek se můžete těšit také na veletrh vzdělávacích pomůcek, hraček a vybavení za mimořádně výhodné ceny. Chybět nebude ani bohatá tombola.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace